הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

מאחז יד לנכים / מאחזי נכים

עזרים לנכים - ידיות אחיזה לנכים ולמוגבלים

מאחז יד לנכים - יעודמאחז יד בצורת L, מעקה L

מאחזים לנכים נועדו לסייע למוגבלי תנועה להתיישב, להעמד ולנוע בבטחה.
בעזרת מאחזי נכים אנו מאפשרים למוגבלי התנועה לבצע פעולות בכוחות עצמם, דבר המקנה להם תחושת עצמאות וביטחון ותורם לחיוניות שלהם.
בכל בתי החולים ובתי אבות אנו רואים מאחזים לנכים על יד המיטות בחדרי השירותים והמקלחת ובמדרגות. וכן תוכלו למצוא אותם בכל שירותים במקום ציבורי המיועד לנכים, מכיון שהם חלק אינטגרלי משירותים לנכים.
מאחזים לנכים הינם מוצר ניצרך כמעט בכל בית בו מתגורר אדם קשיש או נכה, ונמצאים לרוב בחדרי שירותים ומקלחת.

ידיות אחיזה לנכים קשישים ומוגבלים - דגמים שונים

ישנם מספר אפשרויות למוגבל להאחז בשעת התישבות, קימה או לצורכי יציבות:

* מאחז מתרומם / מתקפל  פלדה/ נירוסטה

מאחז לנכים מאפשר תמיכה גם במקום מרוחק יחסית מהקיר, שלא כמו מאחזים לנכים שצמודים לקיר. אורך מאחזים לנכים עם זרוע מתרוממת הוא כ-70 ס"מ מאחז מנירוסטה, ו-80 ס"מ מאחז מפלדה. תכונה נוספת וחשובה של מאחז נכים - זרוע מתרוממת הינה שאינם חוסמים את המרחב למרות אורכם, מכיוון שכשאינם בשימוש ניתן לקפלם ולהצמידם לקיר.

חשוב להדגיש את הצורך להתקין סוג זה של מאחזים לנכים ולהצמידם לקיר באופן חזק, בגלל המשקל שעלול להיות מופעל על קצהו המרוחק של המאחז. אפשרות הקיפול של מאחז יד לנכים - זרוע מתקפלת, נוחה מאוד בחללים קטנים דוגמת אמבטיה ושירותים, שלאחר השימוש בהם מקפלים אותם, כך שניתן להשתמש באמבטיה בנוחיות.

מאחזי נכים מפלדה זולים יותר וניתן להשתמש בהם במקומות יבשים בלבד. במקומות עם רטיבות או לחות יש להשתמש בידית אחיזה לאמבטיה, העשויה מנירוסטה ואינה מחלידה.מאחז מתרומם על עמוד קבוע לרצפה

ישנה זרוע מתרוממת נירוסטה המותקנת על עמוד המחובר לרצפה.  מאחז זה אידיאלי למקומות בהם אין אפשרות לחבר לקיר, או שהקיר  מגבס. 

מאחז לנכה המתחבר לעמוד, מקנה יציבות וביטחון למשתמש באמבטיה, שירותים, מקלחת, או כל איזור אחר. יתרון הזרוע מתקפלת, שהינה ארוכה, וניתן להאחז בה גם במרחק מהקיר. 

אפשר לקפל את הזרוע כשאינה בשימוש.

* מאחזי נכים מפלסטיק הנצמדים לחרסינות ע"י וואקום

בחנות ישמ - ציוד רפואי ושיקומי מבית "יד שרה", מוכרים סוג אחד בלבד של מאחזי נכים מפלסטיק, המיועד להיצמד בואקום לחרסינות באמבטיה. פתרון זה מאד לא בטיחותי ולא מומלץ, משום שאינו יציב דיו לכל תנוחה של המוגבל. קורה שכאשר נסמכו עליהם, החרסינות נעקרו ממקומן! הוואקום של המאחזים  מצוין, הבעיה שאריחי הקרמיקה לא תמיד נושאים את המשקל!

* ידית אחיזה מנירוסטהמאחז יד מנירוסטה

ידית מנירוסטה ניתנת להרכבה על קיר האמבטיה השירותים או כל אזור אחר שמצריך סיוע ליציבות. ידיות אחיזה לנכים צריכות להיות מותקנות על קיר מוצק ולא גבס וצריך להרכיבם בצורה הנוחה למשתמש.
ידיות אחיזה לנכים מנירוסטה מגיעות במספר מידות אורך, לפי הצרכים: 30 ס"מ, 45 ס"מ, 61 ס"מ, 81 ס"מ.
 

מאחזי נכים - איכותם

מאחזים לנכים חייבים להיות חזקים ובטוחים, מכיוון שיעודם הוא מתן תמיכה וסיוע לנסמך עליהם. לפיכך יש להשתמש במאחזים לנכים העשויים מחומרים טובים וחזקים דיים כדי לשאת את משקל הגוף.

מאחזי יד לנכים - התאמתם לצרכי המשתמש

חשיבות התאמת סוג המאחז יד למיקום ולצרכים של הנכה, הכרחית.
יש להתאים את סוג המאחז לפי המרחק והמיקום שהמוגבל נמצא, ביחס לקיר. אם זה קצת רחוק, או שהנכה מוגבל מאד בתנועה, צריך ידית מתרוממת ולא ידית אחיזה.

בישמ - ציוד רפואי ושיקומי, מוכרים מאחזי נכים מנירוסטה נגד חלודה, שמומלצים לחדרי אמבטיה, וגם מאחזי יד לנכים מפלדה - המתאימים למקומות ללא מים ולחות. מחירם של מאחזי נכים מנירוסטה עשוי להיות יקר מעט ממאחזי נכים מפלדה, אבל לחדרי אמבטיה ומקלחת הם חיוניים, בשל העובדה שאינם מחלידים ומשום כך הינם יותר בטיחותיים במקומות עם לחות.