הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

כסא רחצה ושירותים

כסא גלגלים לרחצה ולשירותים 

נועד לסייע ל נכים, קשישים, ובעלי מוגבלויות, שפעולות של רחצה ועשית צרכים הן בלתי אפשריות עבורן, או קשות ובעלות פוטנציאל סיכון גבוה.

רחצה ומקלחת הינן פעולות שקיים בהן סיכון מסוים של החלקה ומעידה, גם לאדם שיכול לעשות פעולות אלה בכוחות עצמו. לאדם עם מוגבלות קיימת סכנה ממשית של מעידה והחלקה תוך כדי שינויי תנוחה - עמידה / ישיבה ובוודאי בשעת רחצה.

כסאות רחצה / רחצה ושירותים, נועדו לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות להתרחץ ולהתקלח בבטחה ובהנאה. להתקלח תוך כדי ישיבה בלי צורך ביציאה או מעבר מהכסא. כמו כן מאפשר כסא רחצה ושירותים עשית צרכים תוך כדי ישיבה בכסא,  או ע"י מיקום כסא הגלגלים מעל האסלה, או עם סיר שממוקם בכסא וניתן לשליפה וניקוי.

 

דגמים שונים

כסאות רחצה ושירותים נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: כסא להנעה עצמית, או כסא להובלה ע"י מלוה מעבר לזה, הם נחלקים לדגמים שונים להתאמה מירבית לנתונים ולצרכים של המשתמש, ולארנקו.

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה סטנדרטי. כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה פתח קדמי. כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצהBONN. כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה הנעה עצמית. כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה TILT IN SPACE. כסאות רחצה נחלקים לרמות איכות וטיב שונות, ולמספר יצרנים.

 

 

כסא גלגלים לרחצה טרנזיט תאור כללי

כסא גלגלים לרחצה ושירותים כסא טרנזיט הינו כסא עם ארבעה גלגלים קטנים. כסא טרנזיט הינו כסא שנועד להובלה ע"י מלוה. (למעט כסא גלגלים ורחצה בהנעה עצמית ) גוף הכסא עשוי מחומרים על חלד (בד"כ), מושב וגב הכסא עמידים במים. בגב הכסא קבועות שתי ידיות הולכה שנועדו להובלת הכסא. הגלגלים הקדמיים סבים על ציר ומאפשרים את שינוי כיוון הנסיעה. הגלגלים האחוריים מצוידים ב שני מעצורים לנעילת הגלגלים. במושב הכסא ישנו פתח המאפשר עשית צרכים.

 

כסא גלגלים לרחצה טרנזיט נוחיות השימוש

עובדת היות הכסא בעל גלגלים קטנים (גלגלי טרנזיט), מקטינה משמעותית את משקל הכסא ואת הנפח שהוא תופס. הקטנת הנפח מקלה מאוד את השימוש בבית בכלל, ובחדר השירותים והאמבטיה בפרט ומקלה את התמרון בהם. השימוש בכסא בעשיית צרכים מתאפשר ע"י הצבת כסא הרחצה מעל האסלה ומאפשר שימוש רגיל בשירותים. לחילופין הכסא מצויד במאחז לסיר, ובסיר שניתן לשלוף אותו בקלות ולנקותו.ברחצה ממקמים את הכסא במקלחון באופן שמאפשר רחיצה תוך כדי ישיבה.

 

 

כסא רחצה ושרותים עם כרית

הכסא עשוי נירוסטה, בעל מושב מלא מרופד ונשלף, שנועד לאפשר ישיבה נוחה בכסא ומשמש ככסא גלגלים רגיל. מושב כסא השירותים(ללא הריפוד) עשוי פלסטיק קשיח עם פתח עגול לעשיית צרכים. ידיות התמיכה של הכסא וכן הגב עשויים סקאי, חומר דוחה לכלוך, וקל לשטיפה וניקוי, ידיות התמיכה בדגם הזה אינן ניתנות לשליפה. בגלגלי הכסא ישנם בלמים לנעילת הגלגלים המאפשרים קימה ויציאה בטוחה מהכסא. רגליות הכסא מתקפלות החוצה בזוית של 180 מעלות, בכדי לאפשר הן תמרון קל במקום קטן וצפוף כחדר אמבטיה או שירותים, והן לאפשר יציאה מהכסא ללא היתקלות בהם. בנוסף רגליות הכסא הינן פריקות וניתנות להסרה. ידיות התמיכה לידים מתרוממות ומאפשרות גישה נוחה ליושב, וכן מעבר בטוח מהכסא. הכסא מתקפל וניפתח בקלות רבה ומאפשר אחסון, לשימוש במקרה הצורך.

 

 

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה פתח קדמי

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה פתח קדמי נועד לשימוש קל ונוח בשירותים ובמקלחת. בכסא רחצה פתח קדמי נמצאים כל אותם מאפיינים הקיימים בכסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה המוזכרים לעיל הפתח הקדמי של הכסא נועד לאפשר רחצה, עשית צרכים, וניקוי קלים. מושב הכסא הינו רך.

 

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה פלסטיק מעורב בסיבי זכוכית

כסא גלגלים לרחצה פלסטיק עם סיבי זכוכית הינו כסא מעוצב בצורה חדשנית ואסטטית. דגמי הכסא מאפשרים בחירה של דגם בעל מושב רך, ודגם עם מושב קשה. רגליות הכסא ניתנות לקיפול פנימה, והחוצה כדי לאפשר תמרון בחללים צרים. מושבי הכיסוי בשני הדגמים מרופדים. הכסא מעוצב בצורה עכשווית בקו נקי, תוך שימת לב לנוחות השימוש. ידית ההולכה ממוקמת בראש גב הכסא ואינה בולטת מגב כסא הרחצה. עובדה זו מאפשרת את מיקומו של כסא הרחצה גם בסמוך לקיר. בכסא רחצה זה קיימים שני דגמים האחד בעל פתח קדמי פתח U, עם אפשרות שימוש מעל אסלה רגילה וכן עם מתקן לסיר. והשני עם פתח עגול. בדגם זה קימות שתי אפשרויות להוצאת הסיר. האחת מן הצד והשנייה ע"י הגבהת מושב הכסא. ידיות התמיכה ניתנות להורדה וכן להסרה. הכסא עשוי פלסטיק מעורב עם סיבי זכוכית.

 

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה ושירותים הנעה עצמית

כסא גלגלים לרחצה ושירותים הנעה עצמית מיועד לאנשים שמסוגלים לבצע בעצמם פעולות אלה. הכסא מצויד בשני גלגלים אחוריים גדולים ובשנים קדמיים קטנים כמו כסא גלגלים רגיל. כסא רחצה להנעה עצמית מיוצר מחומרים עמידים במים ודוחי לכלוך. מושב הכסא בעל פתח קדמי U, מרופד וניתן להרמה. הכסא מאפשר שימוש מעל שירותים וכן לתוך סיר. ידיות התמיכה לידים ניתנות להורדה או להסרה באופן קל ופשוט. הרגליות מתקפלות פנימה והחוצה בזוית של 180 מעלות ומאפשרות תמרון במקומות קטנים.בגלגלי הכסא מותקנים בלמים כדי לאפשר קימה ויציאה בטוחים. גלגלי הכסא עשויים גומי על תקר PU הכסא מעוצב בקו נקי אסטטי וחדשני.

 

 

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה TILT IN SPACE

כסא גלגלים לרחצה TILT IN SPACE מיועד לרחצה של אנשים עם מוגבלות קשה. רחצה של אנשים המרותקים לכסא גלגלים הינה פעולה מורכבת ומסובכת. רחצה של אדם בעל מוגבלות קשה מורכבת ומסובכת לעין שיעור. כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה TILT IN SPACE נועד לאפשר רחצה גם לבעלי מוגבלויות קשות. אפשרות הטית הגב והמושב מאפשרת להושיב בכסא רחצה זה מי שאינו יכול להחזיק את גופו במצב ישיבה, ולכן כסא רחצה רגיל אינו מאפשר לו רחצה. הטית המושב והגב נותנת תמיכה לכל הגוף במצב ישיבה מוטה, ומאפשרת רחצה בטוחה.

 

כסא גלגלים לרחצה \ כסא רחצה TILT IN SPACE מפרט טכני

מושב הכסא רך עם פתח קדמי U. בתחתית המושב ישנו מתקן מאחז לסיר נשלף +סיר. כמו כן אפשר למקם את הכסא מעל אסלה. גליות הכסא מתקפלות פנימה והחוצה בזווית של 180 מעלות. ידיות התמיכה לידים מתרוממות. משענת הראש מתכוננת לגובה, לצדדים, ולעומק. בגב הכסא מותקנת ידית המאפשרת הטיה וכוונון של זווית הכסא.