הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

מעקות בטיחות

באלו מצבים נדרשת התקנה של מעקות בטיחות ברחבי הבית?

"ביתי זהו מבצרי"  - הבית הוא המקום הבטוח ביותר לדייריו, בו מרגישים הכי בנוח. יחד עם זאת, לעיתים אנשים מבוגרים יכולים למצוא את עצמם נפגעים דווקא בביתם, לכן יש להתבונן סביב, ולהתקין אביזרי בטיחות נדרשים.

מעקות בטיחות הכוללות ידיות אחיזה, מאפשרות תנועה רחבה ללא פגיעה. אותן ידיות אחיזה תורמות ליציבות ונחשבות לאמצעי בטיחות מהמעלה הראשונה. לפיכך, חשוב מאד להקדיש זמן בעת בחירת מעקות לבית, ולהתאים אותן למשתמש - בין אם מדובר בחדרי הבית, בחדר המדרגות ובמרפסת.

ידית אחיזה במעקה בטיחות מזכוכיתהתקנת מעקה בחדר המדרגות

במדרגות הנמצאות בבית מגורים, חשוב מאד להתקין מעקות למדרגות  על מנת לשמור על הבטיחות של אנשים בעלי קשיי ניידות.

התקנת המעקות כוללת ידיות אחיזה, המאפשרות שימוש בטוח במדרגות – הן בעליה והן בירידה.

נפילה, בעיקר בגיל מבוגר, יכולה לגרום לאינספור נזקים, עד למוות ח"ו. לפיכך חשיבות התקנת מאחזי יד במעקות של המדרגות, גדולה ביותר.

 התקנת מעקה בחלל המרפסת

 עבור אנשים שיש בביתם מרפסת, התקנת מעקות נחשבת לחובה. "ועשית מעקה לגגך". בעת ההתקנה, הדבר החשוב ביותר הינו ההיבט הבטיחותי, בייחוד כאשר מתגוררים בבית אנשים שאינם מסוגלים להתנועע בחופשיות או ילדים.  כמו בחדר המדרגות, התקנת המעקות בחלל המרפסת מתבצעת על מנת למנוע נפילה. לפיכך חשוב מאד להקפיד על התקנה נכונה, לוודא כי המעקות מותקנים באופן יציב ובגובה מספיק, על מנת לשמור על הבטיחות.

התקנה נכונה באמצעות אנשי מקצוע, תחסוך מכם עוגמת נפש.

התקנת מעקה בחדר רחצהחדר מקלחת

חדר הרחצה הינו מקום רגיש ביותר להחלקה, עקב המצאות מים בשטח. לכן, כשמתקינים מקלחונים מזכוכית, יש לשלב בהם ידית אחיזה, לתמיכה בעת הכניסה והרחצה למקלחת /לאמבטיה.

הדברים אותם חשוב להביא בחשבון בבחירת מעקות

ההתפתחות בשנים האחרונות הביא לכך שמעקה הוא לא רק בתפקיד מחסום, אלא הוא זכה לשדרוג רב.

כיום ניתן לראות מעקות מעוצבים מזכוכית, לצד סוגים אחרים.

כך או כך, חשוב מאד לבחור את המעקות המתאימים. בעת הבחירה יש להביא בחשבון מספר פרמטרים:

חומרים: בעת התקנת מעקות בחדר המדרגות או המרפסת, חשוב מאד להביא בחשבון את החומר ממנו מיוצרים המעקות, כגון ברזל או זכוכית. הזכוכית מוסיפה יופי רב לבית. אפשרויות העיצוב לצד הבטיחות הן רבות ומצריכות יצירתיות רבה.

מחירים: מחירם של המעקות משתנה בהתאם  לחומרים השונים המרכיבים אותו.

 התייעצות עם גורם מנוסה

כשאנו רוצים לשמור על בטיחותם של האנשים היקרים לנו בבית, אנו מוצאים עצמנו בפני החלטות בנוגע לאמצעי הבטיחות שיש להתקין בבית. כפי שהזכרנו בתחילה, הבית זה המקום הנעים ביותר עבור כולם, ולכן זה ממש מתבקש שננקוט בכל אמצעי הבטיחות האפשריים על מנת להרגיש טוב.

על מנת לחסוך את ההתלבטות, יש להתייעץ עם גורם מנוסה, המכיר את התחום היטב, ויש ביכולתו לראות את התמונה המלאה.

מעצב פנים מנוסה, בעל שנות ותק בתחום, יספק עבורכם תוכנית עבודה רחבה הכוללת חלופה אפשרית, על מנת לשמור על בטחונם של האנשים היקרים לכם מכל.

תוכנית עבודה רחבה, תאפשר לכם להיות רגועים ולדעת כי נחשפתם לכל האפשרויות הקיימות.