הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

מקל הליכה

חשיבות ותועלת מקל הליכה מקל הליכה טלסקופי במגוון צבעים

מקל הליכה נועד לתמוך באנשים המתפקדים באופן עצמאי, אך נזקקים לתמיכה בהליכה.

מקל הליכה הוא כלי עזר חיוני בתפקודם היום- יומי של קשישים ושאר אנשים המתקשים בהליכה. חשיבותו של מקל הליכה - מעבר לעובדה שהוא מסייע בהליכה, נעוצה בעובדה שהוא נותן בטחון למשתמש בו. היכולת לעשות דברים ללא סיוע, חשובה מאוד מבחינה מוראלית, ומשליכה על המשך תפקודו העצמאי של המשתמש בו.

בתחתית מקלות ההליכה מכל הסוגים, ישנה גומיה, המייצבת את המקל במגעו עם הרצפה, מונעת החלקה ומונעת רעש מהחיכוך.

במקרה והגומיה בלתה ונשחקה - מומלץ להחליפה באחרת. ניכן לרכוש בתשלום סימלי בסניפי "יד שרה" ובסניפי הישמ - בתיאום טלפוני לוודא שיש להם במלאי. מכיוון שלכל סוג ישנה גומיה במידה שונה, יש לפרט בדיוק את פרטי המקל עבורו אתם זקוקים לגומיה.

קיים מגוון רחב של מקלות הליכה, שנועד לתת מענה על צרכים מגוונים של המשתמשים: מקל הליכה עץ, מקל הליכה אלומיניום. מקל הליכה טלסקופי, מקל הליכה "סימן שאלה", מקל הליכה צבעוני, מקל הליכה מתקפל טלסקופי, מקל הליכה אנטומי, מקל הליכה לילדים, מקל הליכה טריפוד, מקל קימה, מקל כיסא קשיח, מקל כיסא בד, מקל הליכה אנטומי

מקל הליכה אלומיניום

מקל הליכה אלומיניום, הינו קל משקל, ובעל צבעים מטאליים עמידים. ידית עשויה מעץ או מפלסטיק. 

מקל הליכה טלסקופי

מקל הליכה מתכוונן עשוי אף הוא אלומיניום. ויש בו אפשרות של שינוי והתאמת גובה. (בשונה ממקל עץ, וממקל אלומיניום שאינו טלסקופי) שינוי והתאמת הגובה נעשית בפעולה פשוטה שאינה דורשת מאמץ, ויכולה להיעשות בקלות גם ע"י משתמש מוגבל-כוח בעצמו. מקל הליכה טלסקופי עמיד יותר למשך זמן ושומר על מראהו. ידית האחיזה של המקל מותאמת לאחיזה נעימה ובטוחה. כדאי לבחור ידית שעשויה מעץ או מפלסטיק שאינו מזיע. בתחתית המקל גומייה עבה ועמידה למניעת החלקה.

מקל הליכה טלסקופי צבעוני

מקל הליכה צבעוני קיים במגוון רחב של צבעים ומאפשר התאמה של צבעים לטעם האישי לילדים, לגברים,

 ולנשים. מקל צבעוני עשוי צבעים מטאליים, וגוף מקל האלומיניום הוא טלסקופי.

מקל הליכה טלסקופי בצורת ?

 

מקל הליכה טלסקופי – "סימן שאלה"

מקל הליכה טלסקופי סימן שאלה נקרא כך בשל צורתו. ישנם המעדיפים את מקל ההליכה הזה שצורתו נוחה להם יותר וניתן לתלותו על היד. (ההתאמה ונוחיות השימוש משתנים מאדם לאדם) המקל הינו טלסקופי ומתכוונן לגובה הרצוי.

 

 

 

 

 

מקל הליכה טלסקופי מתקפל

מקל הליכה מתקפל

מקל הליכה מתקפל, מאפשר את קיצורו למידה של 27 ס"מ בקירוב וניתן להכניסו מקופל לתוך תיק, או לנרתיק מיוחד השייך לו. התכונה הזאת מאפשרת לשאת אותו מקופל בצורה קלה ונוחה, ולפותחו בעת הצורך. תכונה זו חשובה מאוד ומונעת סרבול וטורח בנשיאת מקל הליכה שלא לצורך.

מקל הליכה מתקפל הינו טלסקופי ומאפשר בחירת והתאמת גובה. מקל הליכה מתקפל עשוי אלומיניום בצבע מטאלי, והינו חזק ויציב. ידית האחיזה נוחה למגע. מקל הליכה מתקפל נפתח בקלות ע"י ניעור קל. רמת המאמץ בקיפול המקל משתנה ומומלץ לבדוק את אפשרות הקיפול לפני הרכישה.

מקל הליכה אנטומימקל הליכה אנטומי מתכוונן

מקל הליכה אנטומי הינו מקל המותאם למבנה כף היד. התאמת ידית האחיזה לכף היד, נותנת אחיזה טובה וחזקה במקל ומגבירה את תחושת הביטחון של הנסמך עליו. מבנה הידית שונה בין ימין לשמאל ולכן יש להתאים את המקל ליד החזקה של המשתמש, שבה עיקר שימושו. המקל טלסקופי, עשוי אלומיניום בצבע מטאלי. ברכישת מקל הליכה אנטומי, בוחרים בין מקל הליכה אנטומי ליד ימין, לבין מקל הליכה אנטומי ליד שמאל.

 

 

מקל הליכה מושב קשיח לכבדי משקל

 

 

מקל הליכה עם מושב קשיח

מקל כיסא הינו מקל הליכה המשמש גם ככסא למנוחות ביניים. הכיסא מתקפל בקלות ובמצב מקופל הוא משמש מקל הליכה עם ידית אחיזה. ניתן לפתוח את הכיסא ולהתיישב עליו למנוחה.  מושב הכסא קשיח. גובה המקל והכסא אינו מתכוונן ואינו ניתן לשינוי. מקל כיסא קשיח, למרות זאת הכיסא הינו קל משקל ואינו מכביד. הישיבה על הכיסא עם הפנים לכיוון ידית האחיזה. ישנה סכנת אי יציבות בישיבה לא נכונה - כשידית האחיזה מאחורי הגב.

 

 

מקל כיסא בדמקל הליכה כסא - עם מושב בד לכבדי משקל

מקל כיסא בד הינו כסא מתקפל. במצב מקופל הוא משמש כמקל הליכה. כשהוא נפתח, משמש למנוחה בזמן ההליכה.

מושב הכיסא מבד, עובדה שעושה אותו רך ויש לו שתי ידיות מרופדות. מנגנון פתיחת וסגירת הכיסא קל ופשוט.

 

 

 

 

 

טריפוד מקל הליכה 4 נקודות

מקל טריפוד

מקל טריפוד, הינו מקל הליכה שבבסיסו ארבע רגלים. הבסיס הרחב מקנה יציבות ובטחון לאוחז בו, ומיועד לתמוך באלו שזקוקים ליותריציבות ואחיזה ממקל הליכה רגיל.

מקל טריפוד מגיע במידות שונות, להתאמה מירבית:

 מקל הליכה טריפוד לילדים, מקל הליכה טריפוד רחב בסיס, בסיס צר,

המקל עשוי אלומיניום והינו קל משקל. אפשר לשנות ולהתאים הגובה, כי הוא מקל טלסקופי.

הבסיס עשוי באופן ששתי הרגליות הסמוכות לרגלים בולטות פחות מהשתיים הממוקמות בצדו החיצוני. מבנה זה נועד לאפשר הליכה נוחה מבלי להיתקל ברגליות. בסיס הטריפוד מתכוונן וניתן גם לסובבו מימין לשמאל, בכדי להתאימו ליד ימין או ליד שמאל. סיבוב הבסיס והתאמתו לשתי הידיים הינה פשוטה וקלה.

מקל טריפוד צר (רוחב בסיס 15/20 ס"מ) מאפשר יציבות ותמיכה בבסיסו. ניתן להיעזר בו גם בעליה במדרגות ובמעברים צרים. 

מקל טריפוד רחב (רוחב בסיס 20/30 ס"מ) הינו מקל יציב ורחב ומקנה ביטחון למשתמש. יש לו המגבלה שלא מתאים למדרגות או למקומות צרים. 

מקל טריפוד ילדים מותאם לגובהו ולמידותיו של ילד. גם מקל זה מאפשר שימוש בשתי הידיים ללא צורך בשינוי והתאמה.

מקלות טריפוד שונים

קיימים דגמים רחבים במידות שונות ומאפיינים ייחודיים. לאלו שהדגמים הסטנדרטיים לא נותנים מענה על הצורך המסוים, מומלץ לבדוק במרכזי הייעוץ והתצוגה של יד שרה דגמים נוספים של טריפוד. כמו"כ קיים דגם צר מאוד אשר אינו מומלץ ע"י המומחים.

השימוש  במקל הליכה בשבת

ראה הפירוט במאמר: השימוש באביזרים רפואיים בשבת.