הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

קביים

קביים

קביים

שברתם את הרגל? הילד שבר? ברוכים הבאים למועדון הולכי על קב. הקביים מיועדות למוגבלי תנועה ברגל אחת או שתיים, בדרך כלל השימוש בהם הוא תקופתי- עד להחלמה המלאה.

העיקרון של הקביים הוא לאפשר את העברת כובד משקל הגוף מהרגליים לזרועות ולידים, ובכך להוריד מהם את עיקר הכובד ולהקל עליהם לנוע. איך עושים את זה? מציבים את הקביים קדימה, נסמכים עליהם, מעבירים את הרגליים קדימה וחוזר חלילה.

בעזרת הקביים ניתן ללכת בבית, לעלות ולרדת מדרגות, אפשר גם לטייל טיול קצר ברחוב, אבל לא להגזים וממש להזהר, אתם מועדים למעוד!

 

טיול קצר בין סוגי הקביים

גם כשבאים לבחור קביים לתקופה זמנית, כדאי לשקול ולהתאים את הטוב ביותר על מנת להעביר זמן זה בנוחות המרבית האפשרית.

הדגמים העיקריים הקיימים בשוק הם:

 

קביים אוקסילריות (קבי שעינה או קבי בית השחי)קביים אקסלריות

קביים אוקסילריות הן קביים התומכות בבית השחי, יש להן ידיות אחיזה לכפות הידיים. הקביים עשויות אלומיניום, ומרופדות בכריות הגנה לבית השחי.

יש להן גדלים שונים שמתאימים לכל גובה. בנוסף הקביים האוקסילריות עצמן ניתנות לשינוי גובה וכן אפשר לשנות את גובה הידיות. שינוי הגובה נעשה בדרך קלה ופשוטה.

בעבר קביים אוקסילריות היו מאוד פופולריות. כיום תפסו את מקומן הקביים הקנדיות, ויותר ויותר נדיר למצוא קביים אוקסילריות בשימוש.

 

קביים קנדיות (קבי אמה)קביים קנדיות

קביים קנדיות הן קביים התומכות בזרוע ובכפות הידיים עם טבעות אחיזה לזרוע. ניתן להתאים טבעות זרוע פתוחות או סגורות לפי נוחיות המשתמש. הטבעות הסגורות מחזיקות את הקב על היד ומאפשרות לעשות פעולות נוספות מבלי להחזיק את הקביים או להניחם. הטבעות הפתוחות מתאימות יותר למי שרוצה להניח אותם ולא להחזיק בהן.

קביים קנדיות הינן טלסקופיות- מתכוננות לגובה הרצוי בקלות. אפשרות בחירת הגובה הינה בשני אופנים. בחירת גובה הטבעת ביחס לזרוע (ובקב אוקסילרי בין כף היד לבית השחי). ובחירת הגובה הכולל של הקביים.

קביים עשויות אלומיניום הנן קלות משקל לעומת קביים עשויות עץ. כאמור כיום הקביים הקנדיות הינן הפופולריות ביותר והן מועדפות על ידי רוב המשתמשים, ובצדק.

 

קקביים אנטומיות קנדיותביים קנדיות אנטומיות

קביים קנדיות עם ידיות אנטומיות- מותאמות מאפשרת אחיזה חזקה ובטוחה של כף היד. הידיות האנטומיות מותאמות אחת לימין ואחת לשמאל, ונותנות תמיכה מלאה וחלוקת משקל נכונה בכף היד.

הקביים הינן טלסקופיות- מתכוננות לגובה הרצוי.

 

קביים קנדיות לילדיםקביים לילדים

קביים קנדיות לילדים מותאמות לגודלם ולצרכים שלהם. הן מתכוננות לגובה הרצוי. קביים לילדים מאופיינות גם בד"כ בצבעים עליזים המתאימים לילדים.

 

השימוש בקביים בשבת

ראה פירוט במאמר: השימוש באביזרים רפואיים בשבת.

הדרכה על התאמת הקביים למשתמש, תוכלו לראות כאן: