הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

אביזרים למניעת פצעי לחץ

בס"ד

 פצעי לחץ ואביזרים למניעתם

פצעי לחץ הינם פצעים הנוצרים מפגיעה בעור, בעקבות לחץ ממושך על העור בנקודה מסוימת. הלחץ מונע את הספקת הדם הסדירה ובעקבות כך מוות של התאים באזור.

אדם הנמצא בתנועה, מווסת ומעביר את נקודת הכובד תוך כדי תנועתו, כך שהלחץ אינו מתנקז על מקום אחד למשך פרקי זמן ממושכים. לעומתו אדם שמוגבל בתנועתו (לדוגמא אחרי ניתוח או מי שמרותק לכסא גלגלים או למיטה) נמצא בסיכון גבוה להתפתחות של פצעי לחץ.

פצעי לחץ עלולים להיווצר תוך שעתיים שלוש, ומכאן החשיבות הרבה לטיפול מונע כבר מהשלבים הראשונים בהם הם יכולים להיווצר.

כרית למניעת פצעי לחץ 'גלקסי'הכלל ש"קל ועדיף למנוע נזק מראש, מאשר לטפל בו לאחר שנעשה", נכון לגבי כל סוגי הבעיות והסיבוכים הרפואיים, ושבעתיים לגבי פצעי לחץ. פצעי לחץ נחלקים לארבע דרגות חומרה, ובחלק מהמקרים הם קשים ומסובכים לריפוי.

פצעי לחץ ניתן למנוע ע"י שינוי תנוחה של החולה, ובעזרת אביזרים למניעת פצעי לחץ.

במאמר זה ניתן סקירה על אביזרים למניעת פצעי לחץ

האביזרים השונים מותאמים לסוגי האיברים שבהם עלול להתפתח פצעי לחץ ולסוגים שונים של פגיעה ומוגבלות. מזרונים למניעת פצעי לחץ, וכריות למניעת פצעי לחץ, הינם האביזרים המצויים ביותר. ישנם גם מגנים למרפק, מגן קרסול, ומגן עקב, הגבה לרגל ועוד מוצרים ואביזרים ייעודיים.

 

מזרון למניעת פצעי לחץ לסיכון גבוה מאדמזרונים למניעת פצעי לחץ 

מזרון למניעת פצעי לחץ נועד לתת מענה ללחץ שמופעל על חלקי הגוף שבאים במגע עם המזרון בזמן השכיבה, ולמנוע היווצרות של פצעי לחץ. מזרון למניעת פצעי לחץ מחלק את משקל הגוף ומווסת אותו כדי למנוע לחץ מצטבר על מקום אחד. מזרון למניעת פצעי לחץ מאפשר שכיבה לפרקי זמן יותר ממושכים מאשר מזרון רגיל, ומפחית את הצורך התכוף בשינוי תנוחה. מזרונים למניעת פצעי לחץ מיועדים לתת מענה למגוון רחב של בעיות ולבעלי מוגבלויות שונות.

מזרון ביצים עם כיסוימזרון ויסקו למניעת פצעי לחץ

מזרון אוויר דינמי

 

 

סוגי המזרונים לפצעי לחץ

מזרון ספוג, מזרון ויסקו אלסטי, מזרון ויסקו ג'ל, מזרון אויר, מזרון אויר דינאמי, מזרון לטקס.

 

מזרון אוויר עם מנוע למניעת פצעי לחץמנוע\משאבה למזרון אוויר למניעת פצעי לחץ

המנוע ממנפח את המזרון ומזרים אויר לסירוגין לאזורים שונים במזרון. מילוי האוויר לסירוגין באזורים שונים גורם לשינוי תמידי בנקודות הלחץ ומדמה שינויי תנוחה. הזרמת האוויר הינה איטית וגורמת לתזוזה הדרגתית בלתי מורגשת שמאפשרת מנוחה רציפה. פעולת המנוע שקטה. ניתן להתאים את לחץ האוויר למשקל הגוף בהתאם להנחיות היצרן.

 

 

המזרון היעיל ביותר במניעת פצעי לחץ!תכונות מזרן למניעת פצעי לחץ ויסקו\לטקס 

מזרון למניעת פצעי לחץ הינו בעל תכונות אלסטיות. גמישות זו יוצרת התאמה מרבית ומאפשרת למזרון להתאים את עצמו לתנוחת השוכב ולמבנה גופו. מזרון למניעת פצעי לחץ מעניק תמיכה מלאה לכל הגוף ובכך מווסת ומפזר את משקל הגוף באופן שווה.

תכונה נוספת וחשובה היא שהמזרון עשוי חומר אנטי בקטריאלי ונושם, עובדה זו שומרת על אוורור ויובש של המזרון דבר חשוב מאוד במניעה וטיפול בפצעי לחץ.

 

מזרון אוויר דינמימזרון אויר למניעת פצעי לחץ 

מזרון אויר למניעת פצעי לחץ, הינו מזרון דינאמי המשנה באופן תמידי את תנוחת הגוף ואת נקודות הלחץ. הדינאמיות של המזרון ושינויי התנוחה הקטנים, משפיעים על זרימת הדם. תכונה זו חשובה במניעת היווצרות פצעי לחץ. ניתן לווסת את לחץ האוויר ולהתאימו לצורכי המשתמש. מזרוני אוויר למניעת פצעי לחץ נחלקים לסוגים שונים בעלי תכונות מגוונות.

 

מיטה מתכווננת מכנית עם מזרון ספוג איכותיהתאמת מזרון למניעת פצעי לחץ 

מזרון סטנדרטי לשינה חשוב להתאים לצרכיו ונוחיותו של המשתמש. מזרון מתאים, מאפשר שינה רציפה ומנוחה. התאמתו של מזרון למניעת פצעי לחץ לצרכי המשתמש, לתכונות גופו ולנוחיותו של החולה חשובה שבעתיים.

מזרון מתאים יתמוך בגוף בצורה נכונה, ימנע פצעי לחץ, ויאפשר מנוחה רציפה ונוחה לחולה.

מזרון למניעת פצעי לחץ יכול להחליף מזרון מיטה רגיל, ולחילופין ניתן להשתמש בו על גבי מזרון המיטה. קיימים מספר דגמים של מזרונים למניעת פצעי לחץ במידות עובי רוחב ואורך שונות, כך שניתן להתאים אותם למגוון רחב של מיטות ומזרונים.

 

בית יד שרה בירושליםיעוץ מקצועי

לפני רכישה של מזרון למניעת פצעי לחץ כדאי וחשוב מאוד להיועץ באנשי מקצוע בתחום (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק) כדי להתאים מזרון שיענה על הצורך והבעיה המסוימים.

מומלץ מאוד לפנות לאחד ממרכזי התצוגה של יד שרה כדי להיוועץ באנשי המקצוע שמאיישים אותם {כמובן שהייעוץ חינם}. קיימים סוגים שונים של מזרונים למניעת פצעי לחץ, בעלי תכונות שונות וניתן וצריך למצוא את המזרון הנכון והמתאים. הידע הרחב של אנשי המקצוע וההכרות שלהם עם מגוון רחב של מזרונים, ואביזרים למניעת פצעי לחץ, תאפשר להם להתאים את הטוב ביותר למשתמש.

 

כרית אוויר דינמית למניעה וטיפול בפצעי לחץ ALIANNAכריות נגד פצעי לחץ

כריות למניעת פיצעי לחץ נותנות מענה למוגבלי תנועה ומונעות היווצרותם של פצעי לחץ. למי שנמצא זמן רב במצב ישיבה, כריות למניעת פצעי לחץ הינם אביזר הכרחי. כריות למניעת פצעי לחץ מתאימות עצמן למבנה גופו של היושב כך שנוצרת חלוקה וויסות של משקל הגוף.

ישנם גדלים שונים וסוגים מגוונים של כריות למניעת פצעי לחץ, כמו כן ניתן להזמין כרית בהתאמה אישית. כריות למניעת פצעי לחץ עשויות חומרים דוחי רטיבות ואנטי בקטריאליים. ניתן לכבס את הכרית (בהתאם להנחיות היצרן).

 

השימוש במזרון לטיפול בפצעי לחץ בשבת

ראה מאמר "השימוש באביזרים רפואיים בשבת".