הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

עזרה במצבי סיעוד

שירותי סיעוד

בכל אחד מאיתנו עולים רגשות מעורבים לשמע המילה "סיעוד".
כמו שנאמר "שלא נדע". אך המחשבה לראות את הוריך, בן/בת הזוג או בן משפחה, נזקקים לעזרה צמודה על מנת לקיים אורך חיים תקין בשגרה היומיומית, קיימת,  לצערנו, ואף מציאותית בחיי חלק לא מבוטל מאוכלוסיית ארצנו.

על מנת להקל בהתמודדות עם הסיטואציה הקשה, בה אתם נדרשים לסייע לקרוביכם,  נעלה בפניכם כמה אפשרויות, בתקווה שיסייעו לכם לקבל את ההחלטות היעילות ביותר:

השגחה פרטית בבתי חולים

לעיתים, כחלק מהמצב הרפואי, נדרש אשפוז ומעקב רפואי בבית החולים לתקופת זמן ממושכת.
במצב שכזה, ניתן להעניק ליקיריכם השוהים בבית החולים השגחה פרטית שתסייע להם ולכם לעבור את שגרת היום יום.

מטפל פרטי בבית

במידה ותחליטו להשאיר את המטופל בבית (תלוי במצב הרפואי), ניתן להיעזר בשירותי מטפלת פרטית בבית המטופל ותאפשר לקרובים ללבכם, לחיות בסביבה מוכרת. דבר שעשוי להקל על ההתנהלות היומית.

יש לזכור שהאפשרות להישאר בבית מצריכה שימוש בציוד סיעודי, שיסייע בהתנהלות בבית. ציוד שכזה ניתן לקבל דרך עמותות כדוגמת "יד שרה", שיש לה מחלקה מיוחדת לאשפוז בית.

גם בישמ ניתן למצוא מוצרים רבים, אשר יסייעו לאדם המוגבל בסביבתו הטבעית: מיטות ומזרונים מיוחדים, עזרים לנכים לחדרי האמבטיה והשירותים, מוצרים לאכילה ולתיפקוד במטבח, כסאות גלגלים רגילים וממונעים, מנופים לניוד הנכה בבית, מוצרי ספיגה והיגיינה, אביזרים למניעת פצעי לחץ, וציוד רפואי ועוד...

בית אבות

לצערנו, לעיתים, המשך ניהול אורך חיים בבית המטופל הופכת להיות קשה ואף בלתי אפשרית. במצב שכזה, ההחלטה הנכונה ביותר היא, לעבור לבית אבות, גם אם מדובר בפתרון זמני.

המעבר לבית אבות סיעודי, לרוב קשה יותר מכל האפשרויות הקודמות, אך מהווה פתרון שיכול להטיב עמכם ועם בן המשפחה שזקוק לטיפול, שכן ישנם מצבים רפואיים שבהם נדרש טיפול ומעקב רפואי שא"א לספק בבית.
בתהליך בחירת בית אבות מתאים יש לקחת בחשבון גורמים לא מעטים, שלרוב אינם ידועים לציבור הרחב.  ולכן מומלץ מאד להיוועץ עם אנשי מקצוע.

היוועצות עם אנשים העוסקים בתחום, תסייע לכם לבחור בית אבות שיתאים למצבו הרפואי של המטופל וכמובן למצבכם הכלכלי.

בכל החלטה שתיקחו מכל אחת מהאפשרויות שצוינו, עליכם לזכור תמיד, שיש לשים את הדגש על רווחת המטופל, אך אל לכם להתעלם מרווחתכם שלכם!

ניתן לקבל סיוע במימון שירותי הסיעוד בקרב מוסדות מוכרים, כגון:

  • ביטוח לאומי
  • ביטוח פרטי, במידה וקיים אחד
  • קרנות המציעות סיוע (קרן ניצולי שואה וכדומה)