הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

הטיפול בציפורן חודרנית וכפות רגליים

   * ציפורן חודרנית – מניעתה, והטיפול בה ללא התערבות כירורגית

   * עור קשה - מניעתו, ריכוכו והסרתו מכפות הרגליים, למניעת יבלות ולחצים

   * הגיינת כפות רגליים - למניעת זיהום, ריח רע בכף הרגל ופטריות

   * אמצעים למניעה וטיפול ביבלות, שפשופים וכאבים בכפות רגליים

פומפיה להסרת עור קשה מכף הרגל

רבות נאמר על ציפורן חודרנית, על הסיבות להווצרותה ועל הדרכים לטיפול בה – החל מטיפול ביתי, דרך הפדיקור, הפודיאטור ועד לניתוח ציפורן חודרנית, וחוזר חלילה -  כי במקרים רבים הטיפול לא מונע את הפעם הבאה, שמגיעה מהר מאד שוב.

במאמר זה ברצוני לשתף אתכם בנסיוני העשיר, לצערי, בציפורן חודרנית. כשהמסקנה: לא צריך להגיע למצב של ציפורן חודרנית. החוכמה היא – לטפל נכון בכפות רגליים ולהמנע ממצב זה. ותאמינו לי – זה יותר פשוט ופחות כואב.

כיצד מזהים ציפורן חודרנית?

ע"י כאב חזק בעור ליד הציפורן, שמתגבר מאד כאשר מקבלים מכה במקום. אם מתבוננים במקום – תמצאו נפיחות ואודם, ובמקרה הגרוע יותר – גם זיהום (שלפוחית לבנה). 

תרסיס דאורדורנט מרענן לכף הרגלמניעת ציפורן חודרנית, ועל הדרך- מניעת יבלות, פטריות, כאבים ולחץ בכפות רגליים

א': רכישת נעליים מתאימות-  נעליים המאפשרות לאצבעות כפות רגליים לנוע ברווחה.  לא להתפשר על

 נעליים קצת לוחצות ולקוות שתתרחבנה, ולא להתפשר על יופי לעומת הנוחיות!  היום ניתן לשלב יפה בין השניים.

ב': מומלץ מאד לפתוח את הבוקר בריסוס כפות רגליים בתרסיס דאורדורנט מרענן לכף הרגל. הוא מונע התפתחות פטריות וריח רע בכף הרגל, או בפיזור טלק, באבקה או בג'ל

ג': בעלי ציפורניים בעייתיות, אמורים לגזור את הציפורניים ברגליים בצורה ישרה, לא לפי קו הציפורן, כדי למנוע מראש את חדירת הציפורניים לבשר. כ"כ יש לשים לב בעת גזירת הציפורניים, לא לפצוע את הבשר סביב, ואם יש ספק שנגעו בבשר - מומלץ למרוח אחרי גזיזת הציפורניים משחה אנטיביוטית על העור מסביב לציפורניים!  טלק לכפות רגליים מועשר באלוורה

 

ד': כאשר מצאתם את עצמכם עם אצבעות לחוצות, יש אמצעים חיצוניים, ש"כופים" על האצבעות -  ובעיקר על האגודל -  שהיא היותר בעייתית, את הרווח הנדרש לה. הרווח ימנע את הלחץ הגורם לציפורן לחדור!  לחברת אוריאל מבחר מוצרים למטרה זו.

אל תתבלבלו מהמבחר. כל אחד מעט שונה מחברו, ולכל אדם נח מוצר אחר. שווה בדיקה!

הטיפול בציפורן חודרנית, בכאבים, שפשופים, יבלות ופטריות בכף רגל

מיישר בוהן מסיליקון קשיח ליבלות ולציפורן חודרניתאם לא הצלחתם להמנע ממצב ביש של ציפורן חודרנית, עדין זו לא סיבה להרים ידיים. יש לפעול!

כעת מתרחש לו זיהום במקום חדירת הציפורן בבשר ועליכם לנסות לעצור ואף לרפא אותו.

הבעיה העיקרית בציפורן חודרנית ובזיהומים בכף הרגל היא, שמקור הזיהום הוא עמוק, והמשחות החיצוניות לא תמיד חודרות אליו.  הרופאים ינסו בעזרת אנטיביוטיקה דרך הפה, או התערבות כירורגית.  אם אין ברירה אכן יש לעשות זאת. אם אתם רוצים לנסות ברירות אחרות, שהוכיחו עצמם יותר טוב לטווח הארוך – הנה המלצותינו:

מלח אמבט להיגיינה וטיפוח כף רגל

שלב טיפול א':  השרייה - לחיטוי וריכוך כפות רגליים, על מנת שהחומר הטיפולי יחדור עמוק ויספג טוב יותר.  יש לעשות זאת על ידי השריית כפות הרגליים במי מלח חמים: 2 כפות מלח אמבט להיגיינה וטיפוח כף רגל, ואם אין, אז מלח גס מהמטבח שלכם, להמיס לכל ליטר מים חמים. על המים להיות חמים ככל היותר – בלי להגיע לסכנת כוויה.  משך ההשריה: החל מ-10 דק' ועד חצי שעה, לפי הזמן העומד לרשותכם והסבלנות. כמובן שכל המרבה הרי זה משובח. בזמן זה הציפורניים מתרככות וכל העור והבשר שמסביבם. המלח מחטא, מרכך ומרפא!

נוזל ריכוך לציפורן חודרנית בכף רגל

אם אתם מוגבלים בזמנכם, ישנו נוזל ריכוך לציפורן חודרנית בכף רגל. כמה טיפות ממנו מרככות את האזור.

שלב טיפול ב': לאחר שסללנו נתיב לזיהום, צריך "לחסל" אותו. כל משחה אנטיביוטית שיש ברשותכם – טובה למטרה זו. אם אתם סובלים מפטריות - זה הזמן לשים את המשחה המתאימה.

שלב טיפול ג': שלב זה רלוונטי רק לציפורן חודרנית, החודרת בקצה העליון שלה, (לא בצידה התחתי)

אם ריככתם את האזור היטב, תוכלו בעדינות, להחדיר פתילה זעירה של צמר גפן מגולגל מתחת הציפורן בעזרת מספריים של ציפורניים.  הצמר-גפן ימנע את הלחץ של הציפורן בבשר, ויאפשר לבשר להתרפא בקלות.  צמר גפן המוחדר היטב מתחת לצד החודרני של הציפורן, יוכל להשאר שם עד לריפוי המלא. אם הציפורן חודרת לכם בקצה התחתי, והטיפול לא שיפר את המצב - עברו בהקדם לשלב ד'.

בכל בעיה - בין אם פטריות, ובין ציפורן חודרנית, לא להפסיק ההשריות (אפשר קצרות יותר) ומריחת משחה מתאימה פעמיים ביום.  כמו כן להשתמש באמצעים להפחתת הלחץ מהאגודל / מהמקום הבעייתי.

שלב טיפול ד': אם ביצעתם את השלבים הקודמים בצורה מדויקת במשך יומיים רצופים והזיהום/הפטריות לא התפתחו יותר – המשיכו לטפל וזה יעלם.  אם המצב מחמיר – רוצו לרופא! אין ברירה.  בפעם הבאה השתדלו לבצע שלבים מקדימים, ולא להקלע למצב ביש זה. 

בישמ נמכרים מוצרים רבים לטיפול וטיפוח כף הרגל 

המוצרים מחולקים כאן לפי קטגוריות. הקליקו והחשפו למגוון אמצעי הגנה/עזרה/הצלה לכפות רגליכם. דאגו להן! אתם אלו שבסופו של דבר נסמכים עליהם!

רובם מוצרי אוריאל לכף רגל: טיפול בציפורן חודרנית, מוצרים לספיגה ומניעת זיעה, פלסטרים, תחבושות ומפרידים למניעה וטיפול בלחצים בכפות רגליים, טיפול בדורבן, טיפול בעצם הבוניון, פטיש בכף רגל, עור קשה בכפות רגליים