הדפסהדפסה
י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה יד שרה י.ש.מ. - ציוד רפואי ושיקומי מבית יד שרה

מד לחץ דם

בס"ד

מד לחץ דם  מתקדם, אמין ומדויק לזרוע עם שרוול אוניברסליהכל נסביר, אל דאגה- מד לחץ דם, לא להילחץ!

למי מיועד מד לחץ דם?

מד לחץ דם מיועד לאנשים הסובלים מלחץ דם לא תקין וזקוקים למעקב רציף. יתר לחץ דם מצריך מעקב ולכן, אנשים הזקוקים לבדיקות קבועות של לחץ דם, יכולים להשאיל מ"יד שרה", או לקנות אותו, על מנת שלא יצטרכו להגיע כל פעם לקופת חולים בכדי להיבדק.

חשיבות בדיקת לחץ דם :

יתר לחץ דם משפיע על מצב הלב, ולכן הכרחי מעקב רציף של לחץ הדם, דבר הנותן לרופא המטפל תמונת מצב כוללת על פני תקופה. מכאן החשיבות הרבה במדידות על בסיס יום יומי. מד לחץ דם ביתי מאפשר זאת בקלות ומונע את הצורך בהגעה למרפאה, המתנה בתורים ולפעמים הדבקות במחלות המסתובבות שם.

מד לחץ דם משולב עם מד סטורציהמפרט טכני של מכשיר למדידת לחץ דם :

מד לחץ דם מכיל שרוול מתנפח לצורך הידוק על היד וחסימת העורק,  צינור המחובר למשאבה לצורך ניפוח השרוול, ושעון למדידת הערכים של לחץ הדם. המשאבה של מד לחץ דם דיגיטלי הינה חשמלית וכן תצוגת הערכים של לחץ הדם הינה דיגיטלית. לעומת זאת השעון במד לחץ דם ידני הינו מכני וניפוח השרוול נעשה באופן ידני.

מד לחץ דם ידני :

מד לחץ דם ידני מכיל שרוול המתנפח בעזרת משאבה ידנית, שעון המראה את ערכי הלחץ וסטטוסקופ. המדידה ע"י מד לחץ דם ידני מתבצעת ע"י ניפוך של השרוול והידוקו על היד עד לחסימת העורק. כאשר מפסיקים לשמוע את הדופק בסטטוסקופ משחררים את האוויר בשרוול, וכאשר חוזרים לשמוע דופק לוקחים את הערך המופיע בשעון של מד לחץ הדם, זהו הערך הסיסטולי. ממשיכים לשחרר לחץ וברגע שנעלם הדופק לוקחים שוב את הערך המופיע בשעון זהו הערך הדיאסטולי. שימוש בסוג הידני של מד לחץ דם מצריך מיומנות ולאנשים מבוגרים עלול להיות מסובך. לעומתו מד לחץ דם דיגיטלי פשוט וקל להפעלה ואינו דורש מיומנות. היום כמעט ואין למצוא מד לחץ דם ידני.

מד לחץ דם לכף יד, איכותי ומדויקמד לחץ דם דיגיטלי

מד לחץ דם דיגיטלי מבצע את כל הפעולות והמדידות באופן אוטומטי בלחיצת כפתור.כמו כן מד לחץ דם דיגיטלי מנהל רישום ותיעוד של היסטוריית התוצאות של עשרות עד מאות בדיקות, תלוי באיזה דגם של מד לחץ דם מדובר. תצוגת תוצאות הבדיקות מופיעה על הצג של מד לחץ דם דיגיטלי באופן ברור ומאפשרת גם לאנשים כבדי ראיה לראות את התוצאות.

דגמים שונים:

כיום יש בשוק דגמים רבים ומגוונים, אתם מוזמנים להתרשם ולראות מה מתאים לכם ביותר. הכנסו לכל מד, השוו ומדדו, בחרו בלב רגוע.

מד לחץ דם לזרועבחירה נכונה 

ברכישת מכשיר למדידת לחץ דם מומלץ לבחור בכזה המודד על הזרוע,

מד לחץ דם לזרוע מדויק יותר מאשר מד לחץ דם הבודק על פרק היד.

יש להעדיף מד לחץ דם נוח לשימוש על פני מכשיר עם הרבה פונקציות אבל פחות נוח.

השימוש הנכון במד לחץ דם

יש לרוקן את השרוול של מד לחץ דם משאריות של אויר ולהניחו על הזרוע בין הכתף למרפק. יש להדק את השרוול על היד אבל באופן שנשארת אפשרות להכניס אצבע בין השרוול ליד. את הבדיקה צריך לעשות תוך כדי ישיבה והיד מונחת על שולחן או משענת. ( בגובה הלב ).

התאמת שרוול להיקף זרוע המשתמש

יש להתאים את השרוול של מד לחץ דם להיקף הזרוע, על פי רוב השרוול המסופק עם מד לחץ דם מתאים לרוב האוכלוסייה, אבל יש לוודא התאמת השרוול של מד לחץ דם לאנשים שמנים או רזים מהרגיל, וכן יש שרוול מתאים לתינוקות וילדים.

מד לחץ דם דיגיטליבדיקת אמינות

כדי לבדוק את רמת הדיוק של מד לחץ דם, מומלץ להיבדק כל תקופה גם בקופ"ח ולהשוות את התוצאות מול מד לחץ דם של הרופא שלכם. התוצאה לא תמיד תהיה זהה אבל אם התוצאות קרובות מד לחץ הדם שבירשותכם תקין.

אחסון

יש לשמור על מד לחץ דם בארון או בנרתיק למניעת פגיעה אפשרית. שמש אבק או לחות עלולים לפגוע בתיפקודו ואמינות התוצאות של מד לחץ דם.

שימוש בשבת

בשעת הצורך, ניתן להשתמש במד לחץ דם ידני. ראה עוד במאמר: השימוש באביזרים רפואיים בשבת.